تغذیه بعد از جراحی ایمپلنت
نوشته شده توسط : نت ابزار

جراحی ایمپلنت یک جراحی فوق تخصصی است که حتما باید با دقت بالایی انجام شود و مراقبت های ویژه ای پس از جراحی باید صورت گیرد. یکی از مهمترین این مراقبت ها، رژیم غذایی است که باید حتما رعایت شود و در صورت رعایت نشدن آن مشکلات متعددی به وجود خواهد آمد. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با رژیم غذایی بعد از جراحی ایمپلنت دندانی آشنا کنیم. با ما باشید.

 

روز بعد از جراحی چه بخوریم؟

بسیاری از بیماران از ما سوال می‌پرسند که چند ساعت بعد از ایمپلنت غذا بخوریم؟ ما در جواب میگوییم تا یکساعت بعد از عمل معمولا نمیتوانید چیزی بخورید. بعد از آنکه اسفنج ها یا گازهای اطراف ایمپلنت را برداشتید احتمالا بتوانید چیزهایی بخورید. ابتدا خوردن مایعات را شروع کنید. خوردن آب خنک و سایر نوشیدنی های غیر قندی خنک هم ایده بدی نیست. فقط توجه کنید که تا چند ساعت بعد از عمل حتما و حتما از خوردن غذاها و نوشیدنی های خیلی گرم خودداری کنید.

بعد از عمل ایمپلنت چه چیزهایی باید بخوریم و از خوردن چه چیزهایی باید اجتناب کنیم؟ به طور خلاصه بعد از عمل باید پیرو رژیم غذایی بعد از ایمپلنت دندان باشید و به خوردن غذاهای نرم که  خیلی تند، خیلی گرم یا خیلی سرد نیستند رو بیاورند. تمام غذاهایی که برای هر سه وعده صبحانه، نهار و شام انتخاب می‌کنید باید بسیار ساده، نرم و نیازمند حداقل جویدن باشند.

چه چیز هایی را بعد از جراحی نباید بخوریم؟

مانند هر عمل جراحی که در ناحیه دهان انجام میشود، تا زمان بهبودی کامل دهان و جای زخم ها، باید از خوردن غذاهای سفت و  سخت خودداری کنید.  نه تنها 1 تا 2 هفته بعد از عمل دهان شما هنوز حساس است، بلکه باید تا پایان روند جوش خوردن ایمپلنت دندان برخی مواد غذایی را نخورید تا نتیجه عمل با شکست مواجه نشود. بعد از اینکه پایه ایمپلنت کاملا جوش خورد و سرجای خودش محکم شد، می توانید برخی از غذاهای ممنوعه را مصرف کنید اما همچنان باید برای مراقبت از ایمپلنت ها برخی از آن ها را نخورید.

 

نکات پایانی و کلام آخر

به عنوان یک نکته بسیار مهم این را به خاطر داشته باشید که همه وعده های غذایی را بعد از عمل جراحی حتما میل کنید. (صبحانه، نهار و شام). در خوردن غذا در این سه وعده هیچگاه سهل انگاری نکنید. زیرا ممکن است دوره نقاهت ایمپلنت دندان شما با مشکلات تغذیه ای همراه شود. هرچند که چند روز اول بعد از عمل جراحی ممکن است کمی ناراحت کننده باشد اما بسیار مهم است که به محدودیت های تغذیه ای توصیه شده توسط جراح توجه کنید و تنها غذاهایی را بخورید که جراح دهان و دندان به شما توصیه کرده است. تمام این موارد باعث میشود که یک دوره ریکاوری و بهبودی عالی را پشت سر بگذارید.

باز هم باید اشاره کنیم به این موضوع بسیار مهم که، داشتن اطلاعات و بالا بودن سطح معلومات باعث می‌شود بسیار تصمیم گیری راحت تر باشید و خیالتان از تصمیمی که گرفته اید راحت باشد. با مطالعه مقالات وبسایت هایی مانند تهران دنتال ایمپلنت می‌توانید سطح معلومات خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید. امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید.





:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: